26 Aralık 2012 Çarşamba

Sağlık Bakanlığı'ndan aşı açıklaması

Sağlık Bakanlığı, basında yer alan "Aşı Uyarısı" başlıklı haberlerle ilgili yazılı bir açıklama yaptı.

Bakanlık'tan yapılan açıklamada, 2011-2012 öğretim döneminde ilköğretim 8. sınıfta uygulanması planlanan Td aşılarının alımı yapıldığı ancak Refik Saydam Hıfzısıhha Merkezi Başkanlığı tarafından yapılan biyolojik kontrollerinde aşıların uygun olmadığının tespit edildiği belirtildi.

Aşıların uygun olmaması üzerine yeni aşıların alımının yapıldığı ifade edilirken, aşıların alım ve teslimat süreçleri ve kontrol aşamalarının zaman almasından dolayı her yıl okullar kapanmadan önce Nisan-Mayıs aylarında tamamlanan Td aşı uygulamasının geçtiğimiz öğretim döneminde yapılamadığı kaydedildi.

Bakanlık'tan yapılan açıklamada 2011-2012 öğretim döneminde ilköğretim 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin Td aşısı uygulamalarının yapılması için aile hekimlerine, kendilerine kayıtlı 8. sınıf öğrencilerine ulaşmaları ve aşılarını yapmaları talimatının verildiği açıklanarak bunun yanında bu öğrencilerin liselere kayıtları sırasında aşılanma durumları sorgulanarak aşısı yapılmamış olanların aile hekimlerine yönlendirilmesinin sağlanacağı kaydedildi.

Yapılan yazılı açıklamada, aşı uygulamasının yaz döneminde tamamlanmasının planlandığı ifade edilerek şu ifadelere yer verildi; "Bu çocuklar, 2012-2013 öğretim döneminde 9. sınıfta öğrenim görecek olup, okullarda aşılanma durumları kontrol edilecek, eksik aşılı olanların aşısı tamamlanacaktır. Hiçbir çocuğumuzun sağlığının riske atılması söz konusu değildir. Çocuklarımızın aşısı eksik kalmayacak şekilde aşı uygulamasının tamamlanması için çalışmalar titizlikle sürdürülmektedir."


Aile Hekimi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder